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THE INVESTOR
May 16, 2021

Ssangyong launches first new vehicle in three years

  • PUBLISHED :February 23, 2011 - 10:32
  • UPDATED :February 23, 2011 - 10:32
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JEJU ― Ssangyong Motors Co. launched the compact sport utility vehicle Korando C, its first new vehicle in three years, on the local market Tuesday.

Since the company launched the luxury sedan Chairman W in February 2008, Ssangyong has run into a series of critical problems that at points pushed the company to the brink of collapse delaying plans for the new vehicle.

In February 2009 Ssangyong entered court receivership and suffered a 77-day long sit-in strike by those made redundant as part of the company’s revival plans, threatening to push the SUV-specialist over the edge.

The company is now in the final stages of completing the takeover by India’s Mahindra and Mahindra Ltd. 

Ssangyong Motor Co. court receivership managers Lee Yoo-il (second from left) and Park Young-tae (third from right) pose with the Korando C at the launch event in Jeju on Tuesday. (Ssangyong Motor Co.)

“The Korando C has meaning that goes beyond a product. The vehicle has already received good reviews overseas, and we expect the vehicle to act as the tow car for Ssangyong,” the company’s co-court receivership manager Lee Yoo-il said in the ceremony held on Jeju Island. First introduced in 1974, the name Korando, short for Korean Can Do, is the country’s longest surviving name for an SUV.

“We will effect a lineup renewal and revive Ssangyong’s fame. With the Korando C, Ssangyong has gained not only the means to stabilize the company but the means to grow. The company will strengthen cooperation with Mahindra and by entering the Indian market, we will be born again as a global company.”

This year, the company aims to sell 20,000 units on the local market and ship 25,000 Korando Cs overseas.

From next year, the company hopes to raise the global sales figure to 60,000 units.

The new vehicle is fitted with a newly developed 2-liter diesel engine that puts out up to 181 brake horsepower, and is available with either a 6-speed automatic or manual transmission.

The two-wheel drive version of the vehicle manages 17.6 kilometers per liter with manual transmission, and 15 kilometers per liter with automatic transmission.

The figures for four-wheel drive version come in at 16.4 and 13.1 kilometers per liter with manual and automatic transmission, respectively.

Starting at 19.95 million won ($17,700) and going up to 27.35 million won, the Korando C has a slightly price advantage over the Hyundai Tucson ix and the Kia Sportage R, whose prices go up to or just above 30 million won.

As for the company’s plans, and plans Mahindra has for the company, Lee said that Ssangyong and Mahindra have agreed to focus on five main objectives this year.

“First, they will address the company’s financial difficulties. Secondly, efforts will be made to maximize the synergy effect between the two firms,” Lee said.

“(Mahindra) Will reinforce R&D personnel, and as Ssangyong’s brand image has been damaged during the troubles, the companies will focus on addressing the problem, and finally Mahindra will introduce a performance-based compensation system.”

Lee also said that Ssangyong and Mahindra have agreed to keep the Ssangyong name alive as the brand commands significant recognition in the global market for SUVs.

In addition, the company said that plans for smaller passenger cars remain alive and that it will collaborate with Mahindra to develop small cars to keep pace with the global trend of tightening greenhouse gas emissions.

By Choi He-suk  (cheesuk@heraldcorp.com)

<관련기사>

쌍용차, 3년만에 첫 국내 신차 코란도C 출시

친환경 콤팩트 SUV…판매가격 1천995만원~2천735만원

회생절차 종료를 앞둔 쌍용자동차가 국내  시장에서 3년 만에 신차 코란도C를 출시했다.

쌍용차는 22일 제주 신라호텔에서 이유일, 박영태, 딜립 선다람 공동관리인과 회사 관계자 등이 참석한 가운데 코란도C의 신차 발표회를 갖고, 국내 시판을  시작했다.

쌍용차의 국내 신차 출시는 2008년 2월 체어맨W 이후 3년 만이고, 스포츠유틸리티차량(SUV)으로는 2005년 10월 액티언 이후 5년4개월 만이다.

코란도C는 2009년 4월 서울모터쇼에서 C200 콘셉트카로 첫선을 보인 뒤 같은 해 시장에 나올 예정이었으나, 파업과 매각 등으로 미뤄져 왔다.

이번에 출시된 코란도C는 정통 유럽 스타일의 친환경 콤팩트 SUV로, 3년7개월 동안 2천800억여원이 투입됐다.

세계 최고의 자동차 디자이너로 평가되고 있는 조르제토 주지아로가 참여해 SUV의 격을 한 단계 높였다.

이에 '세련된, 고급'이란 의미의 'Classy'를 붙여 CUV(Classy Utility Vehicle)의 이미지를 구현했다고 회사 측은 설명했다.

기존 코란도의 4세대로 다시 태어난 코란도C는 181마력의 고성능과 이륜구동 자동변속 기준 15.0km/ℓ의 고효율, 이산화탄소 배출량 153g/km의 디젤엔진을 탑재, 국내 저공해차 기준은 물론, 유럽배기가스 규제인 유로5도 충족시킨다.

6단 자동변속기는 도로여건이나 변속기 오일의 온도에 따라 변속패턴을 스스로 조절하는 인공지능 기능을 갖췄고, 오프로드 주행에도 차체 뒤틀림이나 변형을 막아주며 눈길이나 빗길 등 험로 주행도 가능하다.

최고급 안전사양을 적용해 차량 충돌 시 충돌에너지가 분산되도록 설계함으로써 최고 수준의 충돌 안전성도 갖췄다.

아울러 소형 SUV이지만 친환경 웰빙 패밀리카 개념을 도입해 각종 스위치에  친환경 슈퍼 항균클리너 코팅을 적용하고, 안락하고 넓은 실내공간도 확보했다.

쌍용차는 올해 코란도C를 국내 2만여대, 해외 2만5천여대 등 총 4만5천여대  판매하고, 내년부터는 연간 6만대 이상을 글로벌 시장에 판매할 계획이다.

판매 가격은 1천995만∼2천735만원이다.

이유일 공동관리인은 "코란도C는 단순한 제품 이상의 특별한 의미를 갖는다"며 "앞으로 쌍용차 중장기 라인업 강화 전략에 새로운 이정표를 제시하며 쌍용차  경영정상화에 견인차 역할을 톡톡히 해낼 것"이라고 말했다. (연합뉴스)

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